Çevre Bakanı, Meşe İğnesi Kelebeği ile Mücadelede Pestisit Kullanımını Düşünüyor

Yayın tarihi: 2026-06-26
Meşe iğnesi kelebeği, Almanya ormanlarında giderek artan bir şekilde görülen bir zararlı olup, nüfus için büyüyen bir sağlık riski oluşturmaktadır. Almanya'nın birçok bölgesinde, meşe iğnesi kelebeğinin tırtılları, cilt reaksiyonları ve alerjik tepkilere neden olduğu bilinmektedir ve bu durum, yayılmalarıyla ilgili endişeleri artırmaktadır.

Son yapılan bir açıklamada, Çevre Bakanlığı, bu zararlılarla mücadelede pestisit kullanımının yasal olarak mümkün olduğunu belirtmiştir. Ancak, bu değerlendirmeye rağmen, pestisitler şu ana kadar nadiren kullanılmakta ve yetkililer alternatif mücadele yöntemlerine yönelmektedir. Artan sağlık sorunlarının, karar vericileri kimyasal maddelerin kullanımını düşünmeye sevk edip etmeyeceği ise belirsizliğini korumaktadır.

Daha fazla haber

Daha fazla yazı ve ilgili konuları keşfedin.