وزیر محیط زیست به استفاده از سموم علیه پروانه زنبور بلوط فکر می‌کند

تاریخ نشر: 2026-06-26
پروانه زنبور بلوط، آفتی که به طور فزاینده‌ای در جنگل‌های آلمان مشاهده می‌شود، خطر بهداشتی فزاینده‌ای برای جمعیت به شمار می‌آید. در بسیاری از مناطق آلمان، لاروهای پروانه زنبور بلوط به دلیل ایجاد واکنش‌های پوستی و آلرژیک شناخته شده‌اند و این موضوع نگرانی‌ها را در مورد گسترش آنها افزایش می‌دهد.

در یک بیانیه اخیر، وزارت محیط زیست اعلام کرده است که استفاده از سموم برای مبارزه با این آفات از نظر قانونی مجاز است. با وجود این ارزیابی، تا کنون سموم به ندرت استفاده شده‌اند، زیرا مقامات تمایل دارند به روش‌های کنترل جایگزین تکیه کنند. باید دید که آیا مشکلات بهداشتی فزاینده، تصمیم‌گیرندگان را به بررسی استفاده از مواد شیمیایی سوق خواهد داد یا خیر.

خبرهای بیشتر

مقالات و موضوعات مرتبط بیشتر را ببینید.