25 سال پس از قتل سلیمان تشاشکوبرو: کاستی‌های هامبورگ در رسیدگی به پرونده NSU

تاریخ نشر: 2026-06-27
بیست و پنج سال پیش، سلیمان تشاشکوبرو توسط گروه زیرزمینی نازی (NSU) در هامبورگ به قتل رسید. این پرونده هنوز هم یک فصل دردناک در تاریخ آلمان است. در حالی که در ایالت‌های دیگر کمیته‌های تحقیق پارلمانی برای بررسی زمینه‌ها و نارسایی‌ها تشکیل شد، در هامبورگ چنین کمیته‌ای وجود نداشت. این موضوع باعث شده است که بسیاری از سوالات مربوط به خانواده‌های قربانیان و عموم مردم تا به امروز بدون پاسخ بماند. زمینه‌های قتل و نارسایی‌های مقامات سایه‌ای بر اعتماد به نیروهای امنیتی و سیاست می‌افکند. خانواده‌ها سال‌هاست که خواستار روشن شدن کامل و عدالت هستند. باید دید آیا هامبورگ بالاخره قدمی برای رسیدگی به این مسائل برمی‌دارد.

خبرهای بیشتر

مقالات و موضوعات مرتبط بیشتر را ببینید.